Sunday, November 14, 2010

Thank you Ralph




Ada pepatah kata "when you're good to others, you're good to yourself". Dan selalunya orang yang begini akan kita ingati segala kebaikan dia pada kita sampai bila2. YY dan rakan2 department YY menghargai segala kebaikan, tunjuk ajar bos besar kami yang kini berpindah ke Germany for his good career development. Seorang yang very friendly, fatherly person and very good in every aspect in his area of CFO.

Cake for our lovely bos Mr. Ralph. Thanks for the wonderful 3 years with us.  All the best in your future endeavours. We're gonna miss you Ralph.
Continue reading...

Just Plain



Classic Marble kek... just plain... sesuai untuk mereka yang kurang sukakan yang manis2. Tanpa buttercream or topping...
Continue reading...

Hari Kanak-Kanak Sedunia 2010






Selamat Hari Kanak-Kanak. Kek untuk Sek. Keb. Sri Petaling. Kek yang dibuat khas oleh anak2 YY untuk jamuan kelas sempena dengan hari kanak2 sedunia. Deco YY tolong sikit2. Disebabkan anak2 YY memang tak suka manis, so hanya tepek buttercream on top and the rest leave it plain. 


Wording ni hasil sepenuhnya dari tangan anak YY, Irfan. "Selamat Hari Kita"... ok lah kan memang depa tu kanak2 kan.... Kalo ikut hati dia, semua subject dia nak letak, kajian tempatan, sivik, agama, moral, bahasa arab, seni visual... apa lagi... macam2 la
Continue reading...

Saturday, November 13, 2010

Happy Birthday Twin Sis








Happy Birthday to my Twin Sister in-law Tina & Tini.  YY doakan segala yang terbaik buat kalian berdua.






Ordered by one of my customer at Bangi. Thank you so much. Both cakes dibuat pada hari yang sama.  That's why deco pun lebih kurang je. 
Continue reading...

Selamat Hari Jumaat!




One of my regular customer with her spontanious idea... "Selamat Hari...errr... Jumaat :-P"... hanya sebab dia nak kek tu on Friday.  Simple deco coz last minute with a sweet pea flowers.  Thanks my frenz... u know who u are... :-).  Turun KL singgah rumah YY ye.
Continue reading...

Choco Strawberry




Salam pembaca YY. Lama tak upload gamba dalam blog.... cabel camera ntah ke mana. Tapi YY cuba juga sedaya upaya untuk update.  Choco Moist Cake YY diberi sentuhan strawberry.  Thanks to Jia... nanti turun KL lagi boleh kita jumpa.. :-)


Choco Strawberry 1 recipe untuk 2 small outcome...7 inci. Tak la kecil sangat...just nice kalau plan untuk buat makan dan yang lagi satu untuk dibawa ke rumah ayah bonda or kawan2.
Continue reading...

Friday, October 15, 2010

Bluberry Cheeze & Carrot Cheeze


Salam Semua,

YY dah lama tak bagi updates... tak upload gambar. Masa raya, penuh dengan undangan open house, lepas raya ni pulak agak sibuk dengan aktiviti2 sekolah anak... nak periksa... aktiviti office dan macam2 lagi.  Rindu pulak kat blog sendiri. Di bawah ni adalah beberapa order yg YY terima semasa di bulan Syawal dan juga yang baru2 ni.  Takde apa yang baru... semuanya adalah kek keluaran YY yang biasa.  Nak buat R&D untuk kek2 baru pun YY tak sempat. So YY terpaksa akur dengan apa saja masa yang YY ada yang nak dibahagikan antara keluarga, diri sendiri dan hobi. Ya... penat mane pun, kalau ada order insyaAllah akan YY tunaikan... almaklum... hobi yang sukar untuk ditolak.  Kini bukan saja hobi... tapi rasa macam tanggungjawab.


Ini adalah order dari "so called" regular customer Yummyanz, Atie.  Saja untuk makan2 dengan adiknya. Harap kek ni menepati citarasa Atie. Thank you Atie for your fullest support to Yummyanz. InsyaAllah next time boleh order lagi n boleh try flavour lain pulak. 

This simple bluberry cheeze cake is for my hubby's officemate, Wan. Thank you Wan. Harap u suka.


Carrot Cheeze ni di order oleh hubby's officemate. Maaf ye tak ingat nama.  Harap u enjoy!

Terima kasih pd yang order carrot cheeze ni. Ok jugak deco rose tulip atas kek ni...

Continue reading...

Tuesday, September 21, 2010

Raya Maraton




Selamat hari raya Aidilfitri kepada semua.  Ini adalah kek yg YY hasilkan sehari sebelum raya.  Tak menang tangan dibuatnya.  Mmg maraton la buat kek dari jam 9 pagi hingga 4 petang.  Carrot Cheeze, Crazy Choco dan yg lagi satu tu ialah Carrot Bluberry.



Carrot Bluberry ni terhasil secara tiba2 sebab cheese topping dah habis.  So YY modified sikit carrot cheeze tu menjadi Carrot Bluberry.  Quite nice jugak hasilnya dan bordernye masih lagi menggunakan cheese topping yang masih berbaki.  So a nice combination of Carrot Cake with Bluberry filling on top and a little bit of cream cheese, a desert that u can't resist... 
 

Crazy Choco Aidilfitri ini diorder oleh ofismate YY dua hari sebelum raya....(dikala ramai org mula bercuti... kami masih bekerja).   Teringin jugak YY nak buat bunga lain spt sweet pea, petunia dgn buttercream tapi belum confident.  Kene banyak praktis.  Kpd Atie, thanks for the order. Hope the cake is ok sampai Kuantan. Kesian kat Atie, she travel from Pekan, turun KL utk ambil kek n brothernya n drive back tu Kuantan. Kakak yg benar2 bertanggungjawab. Boleh buat calon menantu nih... Single and available... Tak gitu Atie... :-)
Continue reading...

Wednesday, September 8, 2010

Selamat Hari Raya Aidilfitri




Ramadhan akan melabuhkan tirainya dan Syawal bakal menjelma.  YY rasa sedih bila Ramadhan berlalu pergi.  Amalan di bulan Ramadhan rasa tak banyak sangat yang YY kerjakan... sekejap saja 1 bulan berlalu.  Alangkah seronoknya jika bulan penuh kemuliaan ini berlanjutan lagi.  Agar dapat kita teruskan amalan2 yang kadangkala sepi di bulan2 lain... contohnya membaca Al-Quran, tadarrus.  Di dalam keseronokan berpuasa dan berbuka, singgahi bazaar2 Ramadhan yang penuh dengan tarikan pelbagai jenis makanan, kadangkala kita lupa pada yang lebih memerlukan.  Mungkin YY perlu lakukan sesuatu untuk membantu mereka.  Mungkin itu development yang perlu YY tingkatkan utk tahun2 mendatang.

Kepada seluruh umat Islam khasnya viewers Yummyanz Delights, YY ingin memohon jutaan ampun dan maaf atas segala keterlanjuran kata2 dalam blog ni yang mungkin secara tak sengaja menyinggung sesetengah pihak. Semoga Syawal 1431H ini dinikmati dengan penuh kesyukuran.  Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin dari Yummyanz Delights sekeluarga.

Continue reading...

Garden Again




Salam Ramadhan. Di Ramadhan ke-17, YY hasilkan Crazy Choco Moist Cake with insects garden again. Tema ni agak sesuai untuk kanak2. YY harap anak2 saudara Atie suka dengan outcome cake ni... I need to improve on the figurins... banyak lagi yang kene diperbaiki nih... Thank you Atie.
Continue reading...
 

YummYanz Delights Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template In collaboration with fifa
Cake Illustration Copyrighted to Clarice